Nieuwsbrief november 2020

Trots, dankbaar en blij bied ik jou mijn eerste nieuwsbrief aan. Hierin kun je lezen wat ik te bieden heb, met verwijzing naar mijn website.
Heb jij je wel eens afgevraagd of je goed voor jezelf zorgt?
Ja? Fantastisch want...

VOOR JEZELF ZORGEN IS NIET EGOÏSTISCH, MAAR ESSENTIEEL!
ALLEEN ALS WE GOED VOOR ONSZELF ZORGEN, KUNNEN WE DAT OOK VOOR ANDEREN DOEN.
 
Is je antwoord nee? Lees dan snel verder want mijn missie is om mensen te helpen beter voor zichzelf te zorgen. Bewust laten worden dat dit helemaal oké is, en niet egoïstisch.

07e29f1e-9581-4fda-971e-6237d7a7d489jpg


Inmiddels heb ik al twee maal in het ijsbad gezeten, op het strand van Zandvoort. Onder begeleiding van Michiel Menting. De mentale uitdaging is eigenlijk groter dan de fysieke. Door niet te reageren op de vlucht/schrik emotie, maar diep door te ademen, heb je CONTROLE. Dat is zo gaaf om te ervaren.
De Wim Hof Methode begint met ademhaling. Door intensief te ademen kun je je adem langer inhouden en maak je bewust contact met je hart, autonome zenuwstelsel en immuunsysteem. Ook heeft het een positieve invloed op je bloedcirculatie (lagere bloeddruk). De ademhalingsoefening zorgt ervoor dat de juiste hoeveelheid zuurstof kan worden opgenomen in het lichaam en dat fysiologische reacties, waaronder het vrijmaken van extra energie om het lichaam te versterken, worden opgewekt.
De effecten van koude training
Binnen de Wim Hof Methode wordt koude training ingezet om het autonome zenuwstelsel en bijbehorende immuunsysteem te beïnvloeden. Hierdoor kun je een sterkere weerstand creëren.

Mediteren
Mediteren helpt om je geest weer helder te krijgen, de chaos op te klaren. Je mind vreet 80% van de energie die we hebben. Door een paar keer per dag rust te creëren, raak je minder uitgeput. En besef je dat dingen waar je normaal op vastloopt eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn."

Andere mindset
De huidige crisis dwingt ons om andere keuzes te maken. Richt je focus op een krachtig geestelijk en fysiek lichaam en laat je niet meeslepen in de negativiteit. Geniet van een mooi boek, mooie muziek of een gezonde wandeling in de natuur en verbind je met gelijkgestemden. Kijk wat minder naar praatprogramma's op tv. Voel je het verschil in emotie en energie?
Zou je hier meer over willen weten of wil je die rust zelf eens ervaren bij mij?
Maak dan een afspraak voor een AANDACHTSESSIE

Van ademhaling --> meditatie --> mindset --> bewustwording --> Access Bars
Bewustwording of leven in bewustzijn betekent dat je je bewust wordt van het verschil tussen je gedachten en de realiteit. Het is het loslaten van je overtuiging dat je gedachten de enige waarheid zijn. Pas dan kun je de wereld zien zoals die is, jezelf zien zoals je echt bent, voorbij je gedachten. Je stelt je open voor wat het leven je brengt.
Een Access Bars sessie kan je daarbij helpen.
Afgelopen zomer heb ik mijn certificaat Access Bars Practitioner behaald. Sindsdien heb ik een aantal personen een Access Bars sessie gegeven. De ervaringen van cliënten zijn te lezen op mijn website. Het is zo mooi te zien, hoe ontspannen mensen worden tijdens en na een sessie.